Mikä Jalojoki?

Tietoa meistä

Puutteita suomalaisten yritysten digitaalisessa markkinoinnissa

Maailma muuttuu ennennäkemättömän nopeasti niin markkinoinnin kuin monen muunkin asian osalta. Suurin osa ihmisistä käyttää sosiaalista mediaa päivittäin ja vielä useita tunteja päivässä, joten on ilmiselvää, että potentiaaliset asiakkaat löytyvät todennäköisimmin sieltä. Suurin osa yrityksistä on jo tähän päivään mennessä perustanutkin omat Facebook-sivut ja monet yritykset päivttävät sivuilleen mielenkiintoista luettavaa. 

Vaikka yritykset ymmärtävät asiakkaiden viettävän aikaansa sosiaalisessa mediassa, niin käytännön tasolla itse mainostaminen näissä kanavissa koetaan haastavaksi. Vielä muutamia vuosia sitten orgaanisella FB-mainostamisella (eli päivittämällä ilmaisia postauksia yrityksen FB-sivulle) voitiin tavoittaa sivusta tykkäävät henkilöt sekä mahdollisesti uusia kylmiä yleisöitä. Kuitenkin viime vuosina FB-on ajanut yrityksiä entistä enemmän käyttämään rahaa mainostamiseen, eikä orgaaninen postailu juurikaan toimi. 

Harva yritys itseasiassa edes tietää, että vuonna 2019 tavallisella postauksella tavoitetaan keskimäärin vain 5% koko yrityssivun tykkääjistä. Jos sivullasi on siis 1000 tykkääjää, niin ainoastaan noin 50 tykkääjää tulee näkemään päivityksesi. Facebook ajaa yrityksiä käyttämään rahaa mainontaan, mutta se on myös yrityksille omaksi hyödyksi. 

 Yrityksellä ei välttämättä ole aikaa ja resursseja perehtyä digitaaliseen markkinointiin ja varsinkin kun Facebook muuttaa uusia mainostamistapoja jatkuvasti. Myös erilaiset mainosstrategiat vaihtelevat jatkuvasti, tarkoittaen käytännössä sitä, että kerran menestyksekäs kampanja ei välttämättä enää toimisikaan vuoden kuluttua samalla markkinalla. 

Suomalaisilla pienillä- ja keskisuurilla yrityksillä on hankaluuksia muuttaa digimarkkinointistrategiaansa uusimpien trendejen mukana, ja sen vuoksi Jalojoki on keskittynyt auttamaan yrityksiä ulkoistamaan kokonaan sosiaalisen median maksetun mainonnan puolestasi. Seuraamme toimialasi markkinoinnin toimivaksi todettuja trendejä ympäri maailmaa ja hyödynnämme niitä teidän yrityksenne kohdalla. 

Miksi kannattaa tehdä yhteistyötä Jalojoen kanssa?

  1. Hyvin pieni riski aloittaa yhteistyö (takuu tuloksista). Ennen yhteistyön aloittamista katsomme yhdessä kuinka paljon yrityksenne voisi hyötyä sosiaalisen median maksetusta mainonnasta. Jos yrityksellä on tarpeeksi potentiaalia, määrittelemme yrityksellenne tietyt tavoitetasot tuloksille (esimerkiksi kuinka monta liidiä tarvitsee tulla vähintään kuukaudessa) jotta markkinointi on voitollista. Vaikka nämä tavoitetasot ovat voitollisia, ne eivät tavoitteenamme. Tavoittelemme aina kaikista tehokkainta mainontaa pitkällä aikavälillä yrityksellenne, joten tavoitteena on aina saada paljon korkeammat tulokset kuin takuun ylittävä minimitaso. 

2. Olemme erikoistuneet pelkästään Facebook -mainontaan (+Instagram). Parempi olla yhdessä asiassa huippu kuin monessa hyvä. Yleinen harhaluulo on myös se, että pienemmilläkin yrityksillä täytyisi olla useita mainoskanavia. Monesti pelkästään yhdessä kanavassa, kuten Facebookissa mainostaminen on paras ja kustannustehokkain tapa tehdä kannattavaa asiakashankintaa. Tässä pätee keskittymisen sääntö: kun tehdään asiat mahdollisimman hyvin yhdessä asiassa, saadaan tarpeeksi tuottoa sijoitetulle pääomalle ja tällöin ei ole mitään syytä mainostaa muissa kanavissa (ainakin silloin, jos yrityksen koko potentiaalinen asiakaskunta käyttää jo muutenkin Facebookia). 

Close Menu